Witaj ! Anonimowy

Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

we wspólpracy z www.fiat125p.pl

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez IMPORT » 27 lut 2012, o 12:12

Witam ponownie.
Moje poprzednie notatki faktycznie zabierały może za dużo miejsca i niektórych pewnie nie zaciekawiły. Postanowiłem je wykreślić i umieścić jeden temat, jak na razie dotyczący oznaczeń, bo chyba nie ma jeszcze spójnego postu na ten temat. Jeśli ktoś coś ma do napisania w tej kwestii to proszę.


OZNACZENIE WERSJI
LATA STOSOWANIA/inne

1.3 C
1983-1989
1.5 C
1983-1989
1.3 L
1983-1989
1.5 L
1983-1989
1.3 ML
1984-1985
1.5 MC
1984-1985
1.5 ML
1984-1985
1.5 MS
1984-?(do kiedy było oznaczenie MS napewno w 1987 takie oznaczenie jeszcze było)
1.3 ME
1985-1991 (zastąpiła opcje 1.3 ML)
1.5 ME
1985-1991 (zastąpiła opcje 1.5 MC oraz 1.5 ML)
1.6 D
1986-1987

(informacji na ten temat nie znalazłem nigdzie)

.
matek125
PostWysłany: Wto Lip 26, 2011 7:53 pm Temat postu: oznaczenia
Szukałem info chyba jedyny na tym forum ?
Teraz wiem napewno że, MS(oznaczenie) znikł pomiędzy 1987 a 1988 r
-poznałem kanciaka z 1989 roku z silnikiem -82 KM (oznaczonym jako ME) powstałym w 1 kwartale 1989

.
matek125
PostWysłany: Sro Lip 27, 2011 8:12 pm Temat postu: Re: oznaczenia;
zmiana

1.3 L (1983-?) -silnik Fiat
(Wcześniej podałem datę 1989 ale nie jest to pewne więc daję narazie ?)


[/b]

.
matek125
PostWysłany: Sob Lip 30, 2011 7:00 pm Temat postu: Re: Zmiana w oznaczeniach
ZMIANY

1.3 C
1983-1989 (?)
(1989 rok nie jest datą ostateczną opcja ta zanikła najprawdopodobniej nieco wczśniej)

1.5 C
1983-1989

1.3 L
1983-1989 (?)
(Opcja ta podobnie jak 1.3 C znika prawdopodobnie przed 1989 rokiem)

1.5 L
1983-1990
(Wersja ta przetrwała niemal do końca produkcji modelu 125p w kraju dostępna była do 1989 roku natomiast do 1990 wyłącznie na eksport min;na Węgry gdzie bez problemu można znaleść 125p z 1990 roku w opcji 1.5 L czyli z silnikiem Fiata a więc jednostki fiata produkowano w FSO napewno do 1990 roku)

1.3 ML
1984-1985

1.5 MC
1984-1985

1.5 ML
1984-1985

1.5 MS
1984- (?)
Do kiedy stosowano oznaczenie MS ?
(Opcja ta zanikła w 1987 lub 1988 roku, znam MS z 87 roku i wersję ME z początku 1989 roku z silnikiem AB czyli wzmocnionym dawne MS)

1.3 ME
1985-1991 (zastąpiła opcje 1.3 ML)
(Ta opcja wyłącznie dla Anglii jednak na nasz rynek również trafiały takie wersje głównie z 1990 roku kiedy powoli zanikał eksport)

1.5 ME
1985-1991
(Zastąpiła opcję 1.5 MC oraz 1.5 ML, od 1989 roku pod tym oznaczeniem występowały dwie jednostki poloneza AA oraz wzmocniony AB czyli dawny MS)


1.6 D
1986-1987

.
matek125
PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 11:42 am Temat postu:
1.5 L-silnik fiata w bardzo małej ilości w kraju wcześniej podawałem że wyłącznie na eksport to prawda jednak w kraju dostępne równocześnie jednak w małej ilości u nas sprzedawały się najlepiej ME

Dodane po 21 minutach:

matek125 napisał:
Rok 1990-1.5 L-silnik fiata w bardzo małej ilości w kraju wcześniej podawałem że wyłącznie na eksport to prawda jednak w kraju dostępne równocześnie jednak w małej ilości u nas sprzedawały się najlepiej ME

.
Anonymous
PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 12:00 pm Temat postu:
Te daty i opisy, to sam sobie wymyśliłeś?

.
matek125
PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 2:43 pm Temat postu:
Dlaczego tak sądzisz ?

Dodane po 9 minutach:

http://otomoto.pl/fiat-125p-125-p-duzy- ... 91925.html - przykład na to że, silniki fiata były w 1990 roku a więc wersje C,L były jeszcze w 90 -roku.
Te wersje szły w tym czasie jeszcze na eksport na Węgry wystarczy sprawdzić tamejsze strony klubowe
http://www.polski.hu/PL/
Nigdy nic nie pisze jesli czegoś nie wiem na pewno a tym bardziej nic nie wymyslam

Szukam informacji na temat oznaczenia MS do kiedy było wie ktoś ?
(ma ktoś wzmocniony silnik Poloneza AB-82 km w Fso 125p a fabrycznie oznaczonym jako ME ? a nie MS)

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 5:14 pm Temat postu:
Proponowałbym abyś to wszystko ładnie zrobił w pierwszym poście poprzez edycję

.
Anonymous
PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 9:37 pm Temat postu:
matek125 napisał:

Nigdy nic nie pisze jesli czegoś nie wiem na pewno a tym bardziej nic nie wymyslam
Dobry żart Laughing

EOT

Podsumowując, dane zawarte w tym temacie, nie stanowią wiarygodnego źródła informacji.

.
matek125
PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 7:08 pm Temat postu:
Skoro masz informacje bardziej wiarygodne to prosze sie podziel i napisz gdzie widzisz błąd. Nie pisze tego po to aby chwalic sie, ze nie wiadomo co ja tam wiem, ale po to aby wraz z forum ustalic rzeczywistosc.
Moja taktyka jest prosta i jak sobie skromnie cos tam zaobserwuje zaznaczam a ty z góry to negujesz nie podajesz argumentów ze tak nie jest i koniec.

Mod:Panowie troche luzu, nie twórzmy powodów prowadzących do kłótni.

Dodane po 1 godzinach 7 minutach:

Ostatnio dowiedziałem sie że, w 1991 roku w FSO do modelu 125p montowano dwa silniki 1300 (polonezowski ME-typowo eksportowy do Angli)
oraz wzmocniony AB czyli 82 KM-również pod oznaczeniem ME, nie ma informacji o AA-75 km czy ktos to moze potwierdzić i czy spodkał się ktoś z 125p z 1991 roku z silnikiem AA-75 ?

I jeszce jedno pytanie jakie jest oznaczenie silnika polonezowskiego 1300 montowanego do 125p jako 1.3 ME ?, w książce naprawy ostatnie wydanie nie wspomniano o tym silniku ?

.
arnold
PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 7:27 pm Temat postu:
Tak 1.3 ME to był polonez 1300 na elektronicznym zapłonie.

.
matek125
PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 7:33 pm Temat postu:
A to 1.3 ME to jakie ma oznaczenie nie mogę tego nigdzie znaleść chodzi o oznaczenie silnika tak jak np AB czy AA a dokładniej to chyba ten AB to były CD2....itd natomiast
z tym 1.3 ME mam problem
Z tymi 1.3 ME to ciekawa spraw typowo eksportowe pod Anglię a wiadomo że np w 1991 roku eksport tego modelu w zasadzie nie istniał więc te wersje znalazły sie na rynku krajowym spotkał się ktoś z takim ma ktos tabliczkę znamienową ?

.
Marcin125p
PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 7:39 pm Temat postu:
Jeżeli 1,3 to BA lub BB. CA i CB to silniki 1600.

.
arnold
PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 8:00 pm Temat postu:
Tak jak mówi Marcin. 1300 BA istniał w praktyce tylko na rynek angielski.

.
matek125
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 7:08 pm Temat postu:
Podziękował za odpowiedzi.
Jeszcze jedno pytanko czy spodkał sie ktos z silnikiem poloneza AA (115C.076/52) fabrycznie zastosowanym w modelu 125p z 1991 roku ?
z tego co gdzies wyczytałem w 1991 montowano tylko AB (82 km), oraz te 1.3 (BA)

.
Marcin125p
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 7:18 pm Temat postu:
yyyyyyyyy 115C.076/52 czy AA? To dwa różne silniki. Pierwszy "fiatoski", drugi "polonezowski"

.
Popielaty
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 7:19 pm Temat postu:
W 1991 mogło zdarzyć się wszystko. Końcówka produkcji to ładowali to co zostało.

.
arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 7:22 pm Temat postu:
Te a jak było z numerami Vin w fiatach?? Bo Wszystkie fiaty miały SUP115C i dalej coś leciało, jako wyznacznik modelu. Gdzieś był silnik zakodowany.

arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:14 pm Temat postu:
Ale mniej więcej mi to rozjaśniłeś jeśli chodzi o kody modeli Smile Mało kto to systematyzuje.

.
matek125
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:19 pm Temat postu:
Te numery vin to o to chodzi chyba?
115CC6
115CC2
115CF2 (silnik 1500-82 KM)
115CF6
115CF7
115CH6
115CH7
115CC1 (silnik 1500 LO-7Cool
115CC2 (silnik 1500-82 KM)
-pozostałe powyżej bez opisu w nawiasie mają silniki Fiata 1500 75 km

brak mi jeszcze takiego opisu z silnikami 1300

ale w sumie to co mi z tego ?

.
arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:24 pm Temat postu:
Ogólnie te numery które napisałeś wcześnie to oznaczenia modelów.
Viny bezpośrednio z tym są związane.
Ja mam silnik fiatowski rocznik 84 i vin 115CC6

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:28 pm Temat postu:
Panowie, proponuję ogarnąć ten temat bo jest tu taki burdel że nic nie da się odczytać, co kolejny post to okazuje się że są złe dane w poprzednim.
Więc jeszcze raz kieruję prośbę do matek125 żeby to zebrał w kupę i ładnie ogarnął w pierwszym poście.
I jeśli arnold oceni ,że dane są wiarygodne to można się pokusić o podwieszenie tematu gdzieś w warsztacie, albo w pizdu z tym do kosza.

.
arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:31 pm Temat postu:
To nie nadaję się do warsztatu Razz Bo to typowo ogólna gadka o fiacie Razz

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:38 pm Temat postu:
Kolega matek robił tutaj zestawienia jednostek napędowych, tylko że wszystko jest rozsypane

.
arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:52 pm Temat postu:
Kolega Matek jest proszony o zebranie wszystkich informacji do kupy.
Niestety w naszych fiatach to praktycznie wyposażenie dzieliło się na silnik zapalniczkę i blachy. Takie tematy są dla poszerzenia naszej wiedzy, jeśli każdy się stara coś napisać.

.
Kanciasty
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 10:04 pm Temat postu:
Patrzyłem dłuższy czas to na post z numerami VIN i przypisanymi silnikami, to na swój numer VIN w dowodzie, wszystkie jakie podał kolega matek125 zaczynają się "115C..." a mój - 115DC6. I o co tu chodzi?

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 10:07 pm Temat postu:
No więc właśnie panowie, czy te dane są wiarygodne? Bo niema sensu ciągnąć tego tematu jeśli to wszystko jest z kosmosu

.
arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 10:11 pm Temat postu:
Teraz patrzę w książce:Kaim str 314 tablica 13-2, 88 rok.
Typ homologacyjny czyli to co jest w VIN
Dla 1500 AA
115DC6 (tak ma kolega kjabuko)

1500 AB
115DC2

1600 CB
155DCO

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 10:14 pm Temat postu:
Wdłg mnie takie dane zbiera się latami i muszą być poparte oględzinami wielu fiatów, a tu kolega matek zebrał nam dane w kilka dni, więc nie wiem co mam o tym myśleć Confused

.
arnold
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 10:42 pm Temat postu:
Matek, porządkujemy to wszystko. Podajemy jakaś literaturę można zrobić skany. I sprzątamy wątek bo jednak dużo wprowadza.

.
matek125
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 7:24 pm Temat postu:
Witam

podaje oznaczenia które może nie wszyscy znają.
Typy samochodu oraz silniki przy czym zaznaczam, że podałem jak narazie nadwozia z silnikami Fiatowskimi a nie Polonezowskie nimi zajme się następnym razem

TYP POJAZDU SILNIK

Silniki 1500 (Fiatowskie)

115CC6 115C.076/52
(Limuzyna)

115CC7 115C.076/52 (kierownica z prawej strony)
(Limuzyna)

115CF2 115C.076/56
(Kombi)

115CF6 115C.076/52
(Kombi)

115CF7 115C.076/52 (kierownica z prawej strony)
(Kombi)

115CH6 115C.076/52
(Pickup)

115CH7 115C.076/52 (kierownica z prawej strony)
(Pickup)

115CC1 115C.076/53
(Limuzyna)

115CC2 115C.076/56
(Limuzyna)


Silniki 1300 (Fiatowskie)

115CC4 116C.076/56
(Limuzyna)

115CC5 116C.076/56 (kierownica z prawej strony)
(Limuzyna)

115CF4 116C.076/56
(Kombi)

115CF5 116C.076/56 (kierownica z prawej strony)
(Kombi)

115CC3 116C.076/01
(Limuzyna)

Jak coś sie nie zgadza piszcie

Dodane po 46 minutach:

ZNANE MI JEDNOSTKI NAPĘDOWE STOSOWANE DLA MODELI 125p

1300

116C.076 (60 KM), od 1967 roku....

116C.076/01 (60 KM), od 1972 roku....
(silnik odprężony na paliwo LO-78 niebieska)

116C.076/51 (55 KM), tu nie wiem kiedy występował ?
(miał on filtr powietrza o zmniejszonym przekroju wlotu powietrza zimnego)

116C.076/56 (65 KM), od 1975....
(silnik wprowadzony w 1975 roku razem z nowym modelem MR-75)

1500

115C.076 (70 KM), od 1969....

115C.076/52 (75 KM), od 1975....
(silnik wprowadzony w 1975 roku razem z nowym modelem MR-75)

115C.076/56 (82 KM)
(silnik wzmocniony)

115C.076/55 (67 KM)-stosowany na pewno do 1975 roku a dalej brak danych ?
(silnik odprężony na paliwo LO-78 niebieska)

115C.076/53 (70 KM)-jednostka ta prawdopodobnie zastąpiła 115C.076/55 i występowała na pewno w 1984 bo spotkałem taki samochód
(silnik odprężony na paliwo LO-78 niebieska)

Silniki Poloneza

BA-1300 (60 KM), stosowany w latach 1985-1991

AA-1500 (75 KM), stosowany w latach 1984-1990/91-tego nie jestem pewien czy był on jeszcze w 1991 roku ?

AB-1500 (82 KM), wzmocniony stosowany w latach 1984-1991
co ciekawe w latach 1984-1987 oznaczano go jako MS a po 1987 roku występował pod jednym wspólnym oznaczeniem razem z silnikiem AA (75 KM) jako modele ME – i to mnie dziwi dlaczego zrezygnowano z osobnego oznaczania wersji z silnikiem wzmocnionym ?

CB-1600 chyba 87 KM ? Z takim czymś się nie spotkałem wydaje mi się ze, była jakaś seria ale tego nie wiem

1.6 D-wiadomo wysokoprężny VW
(1986-1987)

SILNIKI dla odmian Rally

1600 (132B.000)-98 KM

1800 (132B1.000)-105 KM

Jak czegoś brak lub coś pomyliłem piszcie

.
hammerek
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 7:43 pm Temat postu:
widać kolega matek tym razem się postarał Smile

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 8:48 pm Temat postu:
elegancko, niech kolega matek dociągnie to do końca i temat zostanie podwieszony.
Jeśli napotkacie jakieś błędy, albo brakujące dane to od razu informujcie, wtedy natychmiast się poprawi

.
metal125p
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 10:09 pm Temat postu:
Dokładnie w dodatku pominą tak ważne szczegóły jak silnik 1.3 60KM , 1.3 65KM , 1.5 70KM , 1.5 75KM i to że początkowo Fiaty nie miały oznaczeń typu "L" "C" "ME" itd. Lepiej dgyby pozbierał najpierw dane a później ladnie to opisał.

.
Marcin125p
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 10:52 pm Temat postu:
Metal125p, temat jest o Fiatach, a właściwie FSO 125p od 1983r, więc jest OK.
Aczkolwiek zgadzam się że sprawa powinna być potraktowana kompleksowo, ze źródłami najlepiej. Na razie zmieniam nazwę tematu na właściwszy.

.
metal125p
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:03 pm Temat postu:
Marcin125p napisał:
Metal125p, temat jest o Fiatach, a właściwie FSO 125p od 1983r, więc jest OK.
Aczkolwiek zgadzam się że sprawa powinna być potraktowana kompleksowo, ze źródłami najlepiej. Na razie zmieniam nazwę tematu na właściwszy.


aha Very Happy potraktowałbym temat oznaczeń trochę bardziej dokładnie obejmujący wszystkie rocznik,i a niezłym źródłem wiedzy jest książka napraw Dużego Fiata, proste Wink

.
arnold
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:05 pm Temat postu:
No miałeś wtedy taki wybór znaczków że nie wiem co Razz
W klasykach aż 1: 125P
A w MR-ach pojemność doskoczyła Smile
Taki żarcik Razz

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:08 pm Temat postu:
@Marcin125p - dobrze że sprecyzowałeś, ale wszyscy raczej mieli na myśli całą historię 125p.
Ucinając na 83' to tak jakby zaczynać książkę od środka, czyli gówno się dowiesz.

.
metal125p
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:18 pm Temat postu:
arnold napisał:
No miałeś wtedy taki wybór znaczków że nie wiem co Razz
W klasykach aż 1: 125P
A w MR-ach pojemność doskoczyła Smile
Taki żarcik Razz


Wiem ale chodzi mi o wersje silnikowe Razz

.
arnold
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:21 pm Temat postu:
Wcześniej w oznaczeniach nic się nie działo praktycznie. A jednak chodzi o FSO od początku tematu więc pretensje są bezzasadne. Temat był konkretny. Nowy wątek można tworzyć i przepisać Kowala, Kaima i Szenejko i dowiemy się że znaczków było 3 plus te "specjal edyszyn"

A co do silników już mieliśmy napisane o 1300 i 1500 odprężonych i normalnych Razz A typy klasyków warto pozbierać Razz Nawet robiąc zdjęcia tabliczek znamionowych, bo już u wioorka widzę fajne rzeczy, ale idę spać Razz
http://fiat125p.pl/iden.html

.
metal125p
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:21 pm Temat postu:
MateuszCOMPANY napisał:
@Marcin125p - dobrze że sprecyzowałeś, ale wszyscy raczej mieli na myśli całą historię 125p.
Ucinając na 83' to tak jakby zaczynać książkę od środka, czyli gówno się dowiesz.

Dokladnie Wink

.
arnold
PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 11:26 pm Temat postu:
metal125p napisał:
MateuszCOMPANY napisał:
@Marcin125p - dobrze że sprecyzowałeś, ale wszyscy raczej mieli na myśli całą historię 125p.
Ucinając na 83' to tak jakby zaczynać książkę od środka, czyli gówno się dowiesz.

Dokladnie Wink


Proszę się zająć tematem Polskiego Fiata do 83 Wink Źródło już jest post wyżej.

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 12:11 pm Temat postu:
A no właśnie arni podsunął dobrą myśl, aby sprecyzować bardziej te wszystkie jednostki napędowe (lata instalacji poszczególnych silników) można by było tu albo w innym temacie zrobić zbiór zdjęć tabliczek znamionowych forumowiczów.

.
pers
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 4:58 pm Temat postu:
Moje zdanie jest takie iż temat jest jakby z dupy, nikomu do niczego sie nie przyda i w ogóle nie widzę sensu w tym.

.
arnold
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 5:05 pm Temat postu:
Panowie pytam się o co wam chodzi? Ile już było pytań co oznacza MS, ME. Dlaczego dyskusja na temat historii modelu jest z dupy? Takie gadanie jest nie na miejscu, jeśli nie wnosi się nic do dyskusji.

.
pers
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 5:53 pm Temat postu:
jeśli kogoś uraziłem to przepraszam i proszę o usunięcie mojego posta, ale ja nie widzę w tym temacie sensu Smile

.
arnold
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 6:00 pm Temat postu:
Bądźmy obiektywni. Wnośmy coś do tematu, jakąś odrobinę która coś może da. Zamęt jest, jest. Nieporozumienia są, są. Ale dbajmy o atmosferę.

Możemy zrobić temat z tabliczkami znamionowymi, to nie jest dobro osobiste, tak jak tablica rejestracyjna, której się niektórzy wstydzą.

Z tego tematu jak się to ułoży należałoby zrobić coś nowego uporządkowanego.

.
Marcin125p
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 6:25 pm Temat postu:
Eeeeeeeee panowie, moja zmiana tytułu polegała na zmianie zmianie WIELKICH LITER w tytule na Właściwe, oraz dopisek "DYSKUSJA" by nikt nie wziął tego tematu za wiedzę encyklopedyczną.
Co do ram czasowych, to ustalił je autor tematu i odpowiadają samochodowi FSO 125p, więc się nie czepiam. Dlatego napisałem:
ja napisał:
Aczkolwiek zgadzam się że sprawa powinna być potraktowana kompleksowo, ze źródłami najlepiej.

co powinniście zrozumieć że należy rozszerzyć ramy czasowe o okres produkcji Polskiego Fiata 125p.
oraz:
ja napisał:
Na razie zmieniam nazwę tematu na właściwszy.

co oznacza że jeśli pojawią się dane wcześniejszych modeli to zmienię tytuł na "Oznaczenia handlowe Polski FIAT 125p oraz FSO 125p 1967-1991. DYSKUSJA" A jak ustalimy wszystkie dane tak żeby były bezsporne usunę z tematu słowo "DYSKUSJA".
A teraz koniec pierdzielenia i kto ma coś w temacie niech wrzuca, a jak będzie to poza tematem to ja to wyrzucę Wink

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 7:48 pm Temat postu:
@Marcin125p - a to najmocniej przepraszam, nie zwróciłem wcześniej uwagi co do daty, gdyż temat był strasznie zgmatwany

@pers - tobie mogą się nie przydać, ale innym użytkownikom jak najbardziej. Takie zestawienie jest potrzebne.


Dobra, w takim razie zajmę się tymi tabliczkami w osobnym temacie, żeby już tutaj nie robić burdelu, może coś z tego tematu wyniesiemy, a jak nie to pozostanie jako ciekawostka.

.
LOBUZ88
PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 10:36 am Temat postu:
z oznaczenia MS nie zrezygnowano w 1987 roku

Miałem 125p z końcówki produkcji (1991) który miał oznaczenie MS i posiadał silnik wzmocniony AB..dodatkowo zegary z obrotkiem, inna podsufitka i fotele pokryte czarnym welurem

.
matek125
PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 5:02 pm Temat postu:
Witam

Jak wiadomo Odszedłem nieco od tematu oznaczeń na rzecz silników uznano to za dyskusje i jest ok, jednak żebym się nie powtarzał raz jeszcze podam znane mi silniki (ich oznaczenia fabryczne) stosowane dla modelu 125p zarówno Fiatów jak i od 1983 roku Fso 125p. Są to informacje zebrane przez mnie i nie jest to żadna wyrocznia, oczywiste jest że można się z czymś nie zgodzić jednak ze swojej strony mogę dodać że jeśli te informacje skonfigurujemy z tabliczkami to dane te powinny i powtarzam ze powinny, a nie że są na pewno opisane przez mnie prawidłowo, wiadome jest ze nigdy nie można wykluczyć jakiegoś przeoczenia wynikającego np.; z braku wiedzy, informacji itd.

A więc jeszcze raz

Silniki o pojemności 1300

TYP SILNIKA/MOC/inne cechy
LATA STOSOWANIA

116C.076 (60 KM)
(1967-1976)

116C.076/01 (60 KM)
(1972-1982)

116C.076/51 (55 KM)
(1975....)

116C.076/56 (65 KM)
(1975-1989)

BA- (60 KM) -SILNIK POLONEZA
(1985-1991)

Silniki o pojemności 1500

115C.076 (70 KM)
(1969-1975)

115C.076/52 (75 KM)
(1975-1989)

115C.076/56 (82 KM) (wzmocniony)
(1975-1989)-raczej na pewno występował przed 1975 rokiem

115C.076/55 (67 KM)
(na pewno w 1975 roku)

115C.076/53 (70 KM)-prawdopodobnie zastąpił 115C.076/55
(1982-1989)

AA-1500 (75 KM) -SILNIK POLONEZA
(1984-1990/91)-czy był w 1991 ?

AB-1500 (82 KM) -SILNIK POLONEZA (wzmocniony)
(1985-1991)

Skupiłem się na silnikach o pojemności 1300 oraz 1500 pozostałe mniej znane w następnej kolejności żeby nie mieszać.

Oznaczenie MS dla silnika wzmocnionego Poloneza czyli tego AB-1500 (82 KM) w 1991 roku mi wydaje się nie możliwe ale w końcu w FSO to wszystko mogło się zdarzyć. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z FSO 125p z tym silnikiem z takim oznaczeniem po 1987 roku wszystkie mi znane to już ME.W sumie nie wiem co o tym sadzić najlepiej jak by było zdjęcie numery tabliczki itd.

.
LOBUZ88
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 7:51 am Temat postu:
Dlaczego niemożliwe ? E oznaczało zapłon elektroniczny bezstykowy .

W silniku polonezowskim również występowały dwa rodzaje zapłonu - stary stykowiec i elektronik i to zarówno w silniku AA jak i AB . W tym moim był waśnie stary stykowy zapłon i był MS'em, wiadomo ze było ich mniej bo każdy wolał wybrać silnik z nowszym i lepszym rodzajem zapłonu, lecz mniejsza ich ilość nie oznacza ze ich nie było Wink na allegro jakiś rok, dwa lata temu był MS 91, a sam widziałem jeszcze dwie sztuki na "okrągłych" zegarach


Co do zdjęć auta i tabliczki nie da rady bo auto już dawno przetopione w hucie, ostał mi się jedynie emblemat Smile

.
matek125
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 2:06 pm Temat postu:
Ok skoro tak było to trzeba zmienić mój zapis, faktycznie chyba kilka lat temu widziałem Ms z 1990 ale jak narazie od kiedy sie tym bardziej zainteresowałem nie spodkałem sie po 1987 z takim oznacze

.
arnold
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 2:13 pm Temat postu:
Musi być jakaś lista według której konfigurowało się takiego Fiata. Gdyby wiadomo do kiedy jakie opcje były dostępne.

.
matek125
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 5:25 pm Temat postu:
Kolego Lobuz88 troche sie pogubiłem wiec prosze o informacje

W 1985 weszły silniki poloneza AA (75 KM) z pakietem ekonomicznym i oznaczano je jako ME taka opcja dostepna była napewno do 1990 roku w katalogach samochodowych na 1991 roku silnika 75 KM nie podano wiec przypuszczam ze w 1991 w ofercie Fso były dwa silniki AB i 1300-eksportowy min dla Angli
Z twojej wypowiedzi wynika że, były dwie opcjie tańsza ze starym zaplonem i nowsza z nowym typem
Zapytanie dotyczy silnika AA(75KM) czyli opcja ME skoro była literka E to pod tym oznaczeniem występował nowy typ zapłonu i zapytanie czy w tej opcji wystepował tez stary zaplon który powinien przeciez wystepowac w starszych modelach typu MC, ML wypartych przez ME ?
i analogiczne pytanie o silnik AB (82KM) w opcji MS czyli silnik poloneza wzmocniony wprowadzony wraz z oznaczeniem MS w 1984 chodzi mi o potwierdzenie faktu ze pod tym oznaczeniem wystepowały silniki wzmocnione z nowym zaplonem i te ze starym ?
I jak wytłumaczyć fakt samochodów ze wzmocnionym silnikiem po 1987 roku mających oznaczenie ME a nie MS ?

Dodane po 2 godzinach 33 minutach:

Ostatnio sprawdziłem silniki zamontowane fabrycznie do dwóch modeli FSo 125p;

-pierwszy silnik poloneza AA typ homologacji (115DC6) rocznik 1990, zapłon elektroniczny, oznaczony jako ME

-drugi silnik poloneza AB typ homologacji (115DC2) rocznik 1989,i tu ciekawe zaplon klasycznie nie miał tego modułu ? a oznaczony jako ME ?

I to mnie dziwi dwa inne silniki pod jednym oznaczeniemm ME czemu nie MS skoro podobno były takie oznaczenia do końca ?.

Moja teoria jest taka znaczek MS występował od czasu do czasu jak go mieli to ładowali a jak go nie mieli to stosowano ME wkońcu E-to ekonomiczność, a wtedy bylo to b ważne.

Najprawdopodobniej były dwie odmiany wyposażeniowe wersji ME
tańsza bez modułu czyli np; fiat z 1989 opisany przez mnie oraz wariant droższy
odmiana z modułem ten drugi opisany z 1990

(samochody bez przeróbek, orginalne)

.
Marcin125p
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 7:01 pm Temat postu:
Wg. mojej wiedzy ME znaczy zModernizowany silnik (z Poloneza) z Elektronicznym zapłonem. Moją wiedzę potwierdza wioorek

.
matek125
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 7:24 pm Temat postu:
Zgadzam się, jednak mi zawsze sie zdawało ze ME to odmiany z pakietami oszczednosciowymi wprowadzonymi poczatkowo w polonezach, no i od 1985 tez dla modeli fso 125p, kiedy to do literki M dodano E co z tego co wiem oznaczalo ekonomiczniejszy silnik. Piszac pakiet mialem na mysli zmiany majace na celu zmniejszyc zuzycie paliwa - Najbardziej na razie ciekawi mnie ta mieszanina pomiedzy modelem ME i MS czy okres stosowania oznaczeń MS to czysty przypadek skoro dla jednego modelu przewidzinao taki symbol a dla innego z takim samym silnikiem nie ?

.
Marcin125p
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 7:32 pm Temat postu:
MS to teoretycznie 82KM (AB) a ME 75KM (AA z elektronicznym zapłonem). Teoretycznie.


Wszystkie wątpliwości rozwiewa nazwa Fabryki - Fabryka Samochodów Osobliwych Wink

.
arnold
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 7:42 pm Temat postu:
Ja z takich luźnych obserwacji zauważyłem że praktycznie po 85 jak już na dobre zagościł zapłon elektroniczny to czy był to AA czy AB to oznaczony był ME.
Matek ten AB ze stykowym aparatem to mogła też być wymiana (nawet w caro ludzie montowali to co mieli pod ręką). A co do plakietek to była właśnie Osobliwość. Z tego co widziałem to po 85 MS=ME. A Wioorek mówi o małej ilości MS po tej dacie.

.
matek125
PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 7:52 pm Temat postu:
Skasowałem to moje ostatnie zapytanie
pomyłka i pewnie kogoś w błąd wprowadziłem sory

.
matek125
PostWysłany: Nie Paź 23, 2011 12:32 pm Temat postu:
Witam.

Jak wiadomo silniki poloneza zaczeto montowac do 125p w 1984 roku, a od 1985 były wersje ME. Ciekawi mnie obecnie wersja Angielska FSO 125p z lat 84-85 a wiec jeszcze przed wejsciem ME
W tym czasie takie silniki wystepowały w 125p przeznacvzanych na rynek krajowy pod oznaczeniem MC, ML. Czy zna ktos FSO 125p 13 ML w odmianie Angielskiej, wiadome jest ze od 1985 ta odmiana wystepowala jako 1.3 ME ale ciekawi mnie czy były tez Angliki 1.3 ML z lat 84 - 85.
Kiedyś wydawało mi się żę 13 ME byly wyłącznie na Anglie od 1985 ale skoro silniki poloneza były od 1984 wsadzane do 125p to prawdopodobnie wystepowały krótko 1.3 ML

A i tak na boku

115 DC 5-oznaczenie FSO 125p limuzyna z silnikiem poloneza 1300 a wiec BA (60 KM), w odmianie Angielskiej z kierownica po prawej

.
matek125
PostWysłany: Pon Paź 24, 2011 8:47 am Temat postu:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 39362cd424

No to mam 1.3 ML z 1985 w odmianie Angielskiej, a wiec dla mnie wszystko jasne

1.3 ML, (odmiana Angielska) 1984-1985
od 1985 zastapiona przez
1.3 ME ,(odmiana Angielska) 1985-1991

.
matek125
PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 7:18 pm Temat postu:
Jeszcze jedno pytanie niezły bigos

Czy zna ktoś oznaczenia typu pojazdu (vin) następujących odmian FSO 125p z silnikiem poloneza

1/kombi, silnik 1.3 (CB), w odmianie Angielskiej , o ile takie były bo z tego co wiem to 1300 były ale fiatowskie silniki, a polonezowskie w kombi to tylko od 1500 dawali w Anglii

2/Limuzyna silnik 1.5 (AA), w odmianie angielskiej o ile taka opcja była bo narazie to znam angliki z silnikami wzmocnionymi czyli AB (82 km)

3/Limuzyna silnik 1.5 (AA)-wersja krajowa czyli kierownica z lewej

4/kombi, silnik 1.5 (AA), w odmianie Angielskiej o ile taka była bo zawsze spotykam dane wersji z silnikiem AB

5/kombi, silnik 1.5 (AB), w odmianie Angielskiej takie oczywiście były (82 km)

6/Pickap silnik 1.5 (AA) wersja krajowa czyli kierownica z lewej

7/Pickap silnik 1.5 (AA) wersja Angielska czyli kierownica z prawej nie wiem czy były zawsze dane podają silniki AB (82 km)

Troche tego jest ale chyba czytelnie.

Dodane po 5 minutach:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=56219&c=5&f=12
Nie wiem z kad takie informacje że pełen vin FSO zaczeła od 1982 roku stosować ja sam widząc na żywca dwie 125-ki z 1980 moge potwierdzić ze tak nie było bo pierwsza miała krótki vin 115C6 a inna powstała w tym samym roku pełen vin SUP115cc6......., pozatym na tabliczkach ze zdjęć sa dwie pierwsze z 1980 i 1981 i mają pełen vin więc to co pisze jest pewne.
Pełen vin to 1980 przejście z oznaczeń typu 115C6 na SUP 115CC6.........
to najpopularniejsza opcja limuzyny z silnikiem fiata 15oo (75km)

.

.
matek125
PostWysłany: Sob Lis 12, 2011 11:52 am Temat postu:
S - do 1987 roku: samochód z silnikiem wzmocnionym, od 1987 do 1991 roku: samochód z dodatkowymi oknami w tylnych słupkach (tylko Polonez), od 1998 roku: samochód z silnikiem z wtryskiem wielopunktowym -tak informacja jest na stronie http://www.fsoautoklub.pl/index.php?opt ... u&Itemid=5

Co mnie cieszy, bo dopiero teraz na te informacje trafiłem moje dociekania na ten temat w pełni to potwierdzają.
Napisałem że MS-oznaczenie stosowano w latach 84-87 potem te silniki wraz z AA były pod jednym wspólnym znakiem ME.
Pozostałe typy oznaczeń czyli np C,L sa banalne do rozkodowania nawet dla nie wtajemniczonych więc nie wymaga to nie wiadomo jakiej wiedzy.

Wielu mi zarzucało ze nie opisałem lub pominąłem opisując typy silników te najstarsze, tymczasem po przeglądnięciu wszystkiego nie dość ze, podałem silniki, ich kody , moce to jeszcze czas wprowadzenia do produkcji nie mówiąc o numerach vin. Tymczasem goście ci chyba nawet mnie do końca nie czytali nie potrafili zauważyć identyfikacja FSO 125p 1983-1991 silniki Fiat , w więc nie mowa o Fiatach 125p jak i również o silnikach polonez, poza kilkoma osobami zainteresownie zerowe a wielu zamiast coś potwierdzić to by stale negowała doszukując się jakieś wiedzy encyklopedycznej która de facto nie istnieje w tym temacie, bo jak wiadomo w prl wszystko było możliwe wikipedia i inne tym podobne nie są w stanie podać prawidłowych informacji co najwyżej powielanych po kimś.
Ja uważam że, jak sam czegoś nie sprawdzisz to do końca nie powinieneś zawierzać danym internetowym. Moja wiedz opiera się na obserwacji prawdziwych samochodów ,ich tabliczek ,danych fabrycznych, książek, prospektów itp. i głupio mi jak ktoś sobie robi z tego kpiny i zapytuje się czy sobie tego nie wymyśliłem a są tacy którzy zamiast coś pisać w konkrecie pajacują ze, wszystko wiedzą ale się z nikim nie podzielą dla takich zero respektu. Takie dziwne osoby to od razu by chciały wszystko na tacy całą historie opanować trza rozmawiać, wymieniać zdanie- wtedy da się rade ale jak będzie tak jak do tej pory to lipa.

.
matek125
PostWysłany: Pon Lis 14, 2011 7:51 pm Temat postu: Ciekawe artykuły o 125p
Witam
Nie bardzo wiedziałem gdzie się podłączyć z tym tematem więc wylądowało tu bo mowa o wczesnym MR-75
Zobaczcie ten artykuł wynika z niego ze, 125p mr 75 uzyskał ostateczna homologację 5.Kwietnia 1975 roku, więc jak się ma do tego podawane wszędzie rozpoczęcie produkcji tego modelu w Marcu ?.

http://212.182.80.149/wmm/(A(IE8Rsma2zA ... 6Ng4h0gwY1)S(0nbxnyy0cysqnszaz3v0s0mp))/ShowArticle.aspx?ID=450

Jak wiadomo MR-75 powstawał wcześniej w formie aut szkoleniowych ale jak mogli je sprzedawać w tej formie skoro auto to wtedy nie miało homologacji, a więc nie mogło być sprzedawane. ?

.
Lampart
PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 5:08 pm Temat postu:
szybkie pytanko panowie- obserwuje fiacika na czarnych blachach ale nie wiem jak rozpoznać który to rok- jaki przedział mocznikowy proszę o pomoc znaki szczególne:
brak ogrzewanej tylnej szyby
z tyłu po za znaczkiem 125P jest 1500 nic więcej żadnej literki, auto nie ma chromów w kierunkach z przodu.

.
Marcin125p
PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 5:22 pm Temat postu:
Jakikolwiek. Nie masz żadnej gwarancji że on wygląda tak jak fabryka go wypuściła.
Teoretycznie wersja popularna z lat 1982-1984

.
matek125
PostWysłany: Pią Gru 02, 2011 9:01 pm Temat postu:
Czy spotkał się ktoś z wersją 1.3 lub 1.5 ME przed 1986 rokiem ?
Ja osobiście nie mogę nigdzie takiej opcji zobaczyć, wszystkie ME są z lat 1986-1991
Będe zmuszony zmieniać swoje zapiski gdzie pisałem że ME weszły w 1985 sugerowałem się stroną o 125p jednak wtedy były jeszcze ML/MC a ME miały dopiero premierę, ostatecznie weszły do produkcji początek roku 1986 *(styczeń-marzec) wraz z Polonezem model 86 z nową obudową filtra czy innym mocowaniem zbiornika płynu hamulcowego na pompie-tak mi się wydaje.

Kurna pomyłka ale poprawiłem w zapytaniu ma byc data roku 1986 (wcześniej omyłkowo napisałem 1985-a to był błąd !!!)
Czy spotkał się ktoś z wersją 1.3 lub 1.5 ME przed 1986 rokiem ?

.
arnold
PostWysłany: Pią Gru 02, 2011 9:06 pm Temat postu:
Wiesz jest kwestia tego kiedy Model Roku zaczynał być produkowany.

.
matek125
PostWysłany: Pią Gru 02, 2011 9:30 pm Temat postu:
W Motorze numer 10/86 (marzec), opisywany jest Polonez model 86 ma rejestracje XWA......., jak pisze w tekście pierwsze jazdy odbyły się w styczniu (86), więc samochód ten wszedł do serii na pewno w 1986r prawdopodobnie pierwszy kwartał i to w tej odmianie wprowadzono min;
filtr z termostatem, inny kolektor, oraz we wszystkich modelach FSO weszły zbiorniczki na płyn hamulcowy montowane na pompie. Te wszystkie bajery maja 125p w wersjach ME począwszy od 1986 więc wydaje mi się ze to jest data początkowa tych odmian. (Jeszcze nie widziałem ME przed 1986 rokiem)
-może się mylę

Pisząc Polonez MR-86 mam na myśli nowy nosek przedni reszta stara i to mnie ciekawi wynika z tego ze ten model Poloneza w kraju dostępny był od 1986 ale wcześniej bo w 1985 były takie już w eksporcie do Anglii ?
(widziałem prospekt)

.
piotrwiewiora
PostWysłany: Pon Gru 05, 2011 1:20 am Temat postu:
tak, w sprzedaży wersje ME pojawiły się na początku 1986 roku, czytałem w gazecie fabrycznej Smile

Nie zgadzam się kategorycznie na "SUP" w 1980 roku, nie spotkałem takiej tabliczki, a krótki vin w 1981 był do wprowadzenia SUP.

.
MateuszCOMPANY
PostWysłany: Pon Gru 05, 2011 1:25 pm Temat postu:
No no no, któż tu zagościł Smile
Witam panie Piotrze i zapraszam z początku do tego tematu http://fiat125p.mojeforum.net/viewtopic.php?t=413

.
matek125
PostWysłany: Wto Gru 06, 2011 3:30 pm Temat postu:
No to fajnie ze, jest potwierdzenie fabryczne (gazetka zakładowa), tych wersji ME tak jak przypuszczałem weszły na początku roku razem z nowym modelem poloneza i wtedy wprowadzono min nowy filtr powietrza.
Połączyłem dane z tygodnika Motor z realem, bo nigdy nie spotkałem sie z ME z nowym filtrem przed 1986.

Czy wie ktoś jak można zdobyć gazetke zakładowa FSO ???

Co do SUP w 1980 to faktycznie był on jednak od 1981

.
matek125
PostWysłany: Nie Sty 01, 2012 5:41 pm Temat postu:
Witam w nowym roku dawno nie pisałem w tym temacie więc trzeba go ruszyć.

W sprawie kodu z tabliczek to z tego co zauważyłem krótki kod np;

115C6 -stosowano do 1980 roku, kiedy to wprowadzono zapis przedłużony ale jeszcze nie pełny vin czyli bez SUP i tak powstało przykładowo;

115CC6 - w tym wypadku dodano C i podobnie w innych typach np; ze 115C4 (powstało 115CC4)

Taka identyfikacja bez; SUP przejściowa była bardzo krótko bo na przełomie lat 1980/1981, a przykładem na jej istnienie jest chociażby zdjęcie tabliczki zamieszczonej przez użytkownika scre w dziale Wasze tabliczki znamienne z 1980 roku. Dopiero po wprowadzeniu tych przejściowych kodów jeszcze bez SUP właśnie w tym samym roku wprowadzono pełny kod czyli już z symbolem SUP i powstaje kod typu;

SUP 115CC6 i takie kody były do końca
(podaje przykład tylko na jednym typie limuzyny z silnikiem Fiata 75KM)


Kolejna sprawa to odmiany C, L oraz ME w 1990 roku.

Jak wiadomo ME było standardem w 1990 roku jednak powstawały tez L-ki czyli te z silnikami Fiata te auta w 1990 roku z tego co widzę przeznaczano na eksport min na Węgry sporo tam jest aut z 1990 roku w wersji L. Skoro były ME (krajowe), L-ki głównie na eksport to czy robili C-klasy jeszcze w 1990 ?-spotkał ktoś taką.
Po mojemu C -cupeta czyli brak zapalniczki, ogrzewania szyby tylnej w kraju dostępna była jeszcze tylko do 1989 roku, kilka takich spotkałem, nawet na Allegro jest taki sprzęt obecnie;

http://otomoto.pl/fiat-125p-C22275538.html

1989 rok dla tej wersji jak dla mnie na chwilę obecną jest ostatnim. Zwróćcie uwagę na to że C-klasa ma obrotomierz a w pozostałych wersjach z tego samego rocznika na allegro i to ful opcjach bo ME-jest zaślepka , co dobitnie potwierdza że w latach 1988-1989 obrotomierz był jako opcja dla wszystkich odmian C, L i ME znam inną C klase z 1989 i nie ma obrotka.
Po mojemu C-klasa znika w 1989 a obrotomierz standardowo montowany jest od 1990 dla wszystkich wersji czyli L głównie eksport oraz ME, odmiany C sie nie produkuje .
Oto moja skomplikowana teoria kto sie z nią zgadza lub nie prosze o informacje z własnych obserwacji tego modelu by obalić moja tezę lub ja potwierdzić.

Dodane po 3 godzinach 2 minutach:

Jeszcze ostatnie zmiany dotyczące odmian;

1.3 C
1300 (1.3), (napęd Fiat)
1983-198-
-tu dokładnie nie wiem jeszcze kiedy je wycofano ale na pewno od czerwca 1988 roku silników tych nie stosowano (dane fabryczne)

1.3 L
1300 (1.3), (napęd Fiat)
1983-198-
-tu dokładnie nie wiem jeszcze kiedy je wycofano ale na pewno od czerwca 1988 roku silników tych nie stosowano (dane fabryczne)
1.3 ML
1300 (1.3), (napęd Polonez)
1984-1985
(w wersji Angielskiej-kierownica z prawej strony)
1.3 ME
1300 (1.3), (napęd Polonez)
1986-1990/91
-wersja ta zastąpiła 1.3 ML, (w wersji Angielskiej-kierownica z prawej strony)
(premiera wersji 1985)
1.5 C
1500 (1.5), (napęd Fiat)
1983-1989,

1.5 L
1500 (1.5), (napęd Fiat)
1983-1990

1.5 MC
1500 (1.5), (napęd Polonez)
1984-1985

1.5 ML
1500 (1.5), (napęd Polonez)
1984-1985

1.5 MS
1500 (1.5), (napęd Polonez)
1984-1987
-literka S oznacza silnik poloneza wzmocniony do 82 KM typu AB
1.5 ME
1500 (1.5), (napęd Polonez)
1986-1991
(premiera wersji 1985)
1.6 ME
1600 (1.6), (napęd Polonez)
-
-taka wersja prawdopodobnie istniała tylko i wyłącznie w dokumentacji FSO
1.6 D
1600 (1.6), (napęd VW)
1986-1987
-silnik wysokoprężny koncernu VW


Ten zapis różni się od wcześniejszych tym że, wersje 1.3ME oraz 1.5ME
zaznaczyłem od 1986 bo wtedy zaczeli je montować w 1985 była ich premiera. Ponadto silnik wzmocniony typu Fiat oraz fiatowskie 1300 nie były stosowane od Czerwca 1988 i prawdopodobnie wtedy je wycofano pozostały dwa silniki Fiata podstawowy 1500 (75KM) oraz odprężony resztę stanowiły jednostki Poloneza. W kwestii odmian Angielskich eksport tam zakończono w 1990 roku a więc w 1991 nie było wysyłki, gdyby jednak takie auta zmontowano to zapewne znalazły się one na rynku krajowym i pewnie były przerabiane gdzieś na zdjęciach widziałem wiśniowe i granatowe 1.3 ME zatem 1990 lub 1991.
Ostatnie eksportowe fiaty to była o ile się nie mylę Finlandia 26 - tzw; Polle pickup.

.
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez Marcin125p » 16 kwi 2012, o 17:22

No file by this name exists.
:/
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez piotrwiewiora » 16 kwi 2012, o 19:41

Ja znałem jedno 1.3ME polskie z 1989, okazało się że jest to przerobiona wersja angielska :roll: matek, ten widziany przez Ciebie miał jakie wycieraczki? lewe czy prawe?
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez Adrian80 » 19 gru 2012, o 14:56

Witam,

jestem nowy i mam takie pytanie, w ktorym roku w sanitarkach 125p zastosowano w numerze nadwozia literke "A" jako "Ambulans", to czyli 115CA6 zamiast 115CF6?
Dwa lata temu znalazlem tabele gdzie byla szczegolowa informacja na ten temat wpisujac na wyszukiwarce haslo "dentyfikacja" ale juz tej tabeli nie moge znalezc.


Wesolych swiat,

Adrian
Adrian80
Forumowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 18 gru 2012, o 08:20

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez Marcin125p » 19 gru 2012, o 15:24

Adrian80,
W Regulaminie Forum Administrator napisał(a):13. Wymagane jest podanie rzeczywistego miejsca skąd pochodzi użytkownik w innym przypadku konta będą usuwane (jedna lub więcej miejscowości, w razie konieczności miejscowość i region bądź województwo).

14. Zanim coś napiszesz na forum, przywitaj się w odpowiednim wątku: :arrow: kliknij tutaj

Jeśli nie zgadzasz się z tym regulaminem nie musisz być członkiem tego forum i masz możliwość całkowitego usunięcia swojego konta. Rejestrując się, akceptujesz wszystkie jego postanowienia.


viewtopic.php?f=61&t=1478
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez Lampart » 16 cze 2013, o 09:09

Panowie 1.5 L w 1986 roku powinien mieć silnik 115c (jak u Palca z 1987r silnik 115c)a tymczasem FSO 125p z którym czasem obcuję ma fabryczny silnik Polonezowski ale bez modułu- zapłon stykowy.Jak to było brali jak leci silniki ? bo chyba w 88 wycofano z produkcji 115c?
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1733
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez krol1313 » 16 cze 2013, o 10:12

ja 1.5 L ( nawet podświetlenie schowka i bagażnika mam i pasy zwijane oczywiście szyba podgrzewana) na 115c z rocznika 1988r, data rejestracji czerwiec 1988 i nie jest w tym nic dziwnego ( silnik od nowości , skrzynka IV)
rzucali silniki AA na tradycyjnym zapłonie , jak i wzmocnione AB na elektroniku.
Były MS, ML, ME....
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez arnold » 16 cze 2013, o 13:18

Nie spotkałem się z żadnym fiatem z polonezowym silnikiem który nie miał tego oznaczonego na klapie (MS, ML, MC, i ME) No tylko ten brak modułu jest ciekawy. Ale jak nie ma przygrzanego mocowania na moduł to nawet podlkowy silnik będzie na przerywaczu.

No i jedno jest pewne. Bardzo wielki procent tych samochodów które jeżdżą po naszych drogach miały poważne ingerencje w obrębie silnika.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Oznaczenia handlowe FSO 125p (1983-1991) - DYSKUSJA

Postprzez Nut120 » 12 lip 2021, o 17:05

W dyskusji zauważyłem temat oznaczeń FSO 150 , ja byłem współwłaścicielem FSO 150 z 1988 .(czerwiec) oznaczenie było ME silnik był Poloneza z oznaczeniem AA z tego co pamiętam był 75 KM , co ważne ten model był 4 biegowy , w rodzinie w tym czasie odebrano 2 takie modele z identycznym oznaczeniem . Podobno można było załatwić z tym oznaczeniem (ME) wersję 5 biegową , ale wtedy silnik byłby AB 82 km , pozdrawiam
Nut120
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 lip 2021, o 16:46
Lokalizacja: Luboń


Powrót do Historia, Fakty, Dane techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość